Odhodlaný přístup

Challenger Spirit

Abychom dělali věci jinak, jsme odvážně jiní.

Jako výrobce automobilů se od ostatních lišíme. Když všichni ostatní říkali, že automobil má řidiče od vozovky izolovat, my jsme se domnívali, že vůz a řidič mají být propojeni.

Když všichni ostatní říkali, že automobily mají následovat módu, my jsme následovali přírodu. Když všichni ostatní říkali, že automobily musí mít větší hmotnost, my je udělali lehčími. To je duch firmy Mazda – když nám někdo říká, že se musíme držet konvencí, my je vnímáme jako něco, co je třeba zpochybnit.

Čelit výzvám

Čelit výzvám

Čelit výzvám

Město Hirošima ví ze své minulosti o výzvách své. Ale díky jedinečnému přístupu místních obyvatel město dokázalo vzkvétat i navzdory velké nepřízni osudu. Podívejte se, jak naše minulost utváří naši budoucnost a jak nám přístup lidí v Hirošimě pomáhá vyrábět lepší auta.

Masahiro Moro Masahiro Moro

Masahiro Moro

Výkonný ředitel – MAZDA Japan

„Odkaz Hirošimy říká: nikdy to nevzdávej, usiluj o dokonalost. Věř tomu, že to dokážeš.“

Hlavní úspěchy:

Generální manažer oddělení pro globální produktový marketing

Generální manažer oddělení pro divizi globálního marketingu

Viceprezident, Mazda Motor Europe GmbH

Výkonný ředitel, vedoucí globálního marketingu

Mistři svého řemesla

„Stejně jako tradiční řemeslná dovednost je i výroba výjimečných automobilů záležitostí umu a citlivého přístupu.“ Hirotaka Kanazawa

Mistři svého řemesla

Mistři svého řemesla

V Mazdě se pyšníme naším dědictvím jako mistři svého řemesla, neboli „Takumi“ v japonštině. Dědictvím, které sahá stovky let nazpět. A jako opravdoví „Takumi“ věříme, že auto, které vás pouze dostane z bodu A do bodu B, se moc daleko nedostalo. Sledujte, jak se naši konstruktéři přiučili od výrobců tradičních mečů, aby každé Mazdě dali punc dokonalosti.

Hirotaka Kanazawa Hirotaka Kanazawa

Hirotaka Kanazawa

Výkonný ředitel – MAZDA Japan

„Domníváme se, že klíčem k vytvoření skvělého vozu je souznění mezi autem a řidičem.“

Hlavní úspěchy:

Generální manažer pobočky Europe R&D

Generální manažer oddělení konstrukce podvozku

Generální manažer, vedení platforem a programů divize

Výkonný ředitel, vedoucí vývoje vozů

Mistři svého řemesla Mistři svého řemesla
Karakuri

Karakuri

Karakuri

Když jsme vyvíjeli sedadla v Mazdě5, nechali jsme se inspirovat japonskými panenkami Karakuri. Překvapí vás a potěší, když se umístěním závaží na jejich ruce posouvají vpřed. Stejný princip funguje u našich sedadel: kombinují maximální funkčnost s minimální energií, a to překvapivě univerzálním způsobem.

Hideki Matsuoka Hideki Matsuoka

Hideki Matsuoka

Programový manažer – MAZDA Japan

„Miluji Mazdu, protože nikdy nemusíme omezovat naše myšlení. Myslím, že je to zakódováno v naší DNA.“

Hlavní úspěchy:

Vývoj motoru Mazdy 626

Člen týmu společného programu pro C-car (se společnostmi Ford, VOLVO)

Programový propagátor pro 1. generaci Mazdy3

Programový manažer pro 2. generaci Mazdy5

Karakuri Karakuri
Hirotaka Takaya Hirotaka Takaya

Hirotaka Takaya

Konstruktér pro vývoj dveří – MAZDA Japan

„V Mazdě se sešli opravdoví nadšenci pro auta. Ať před námi stojí jakýkoli úkol, jdeme do něj s nadšením, protože auta milujeme.“

Hlavní úspěchy:

Konstrukční návrh bočních dveří 1. generace vozu Verisa (unikátní japonský model)

Konstrukční návrh bočních dveří 2. generace vozu Mazda2

Konstrukční návrh bočních dveří 2. generace vozu Mazda5

Dotek Mazdy

„Když ve vás dveře vyvolají tento pocit, hodně to vypovídá o lidech, kteří auto tvořili.“ Hirotaka Takaya

Dotek Mazdy

Dotek Mazdy

Dotek Mazdy

Při našem pátrání po tom, jak vylepšit i ty nejmenší detaily, se necháváme inspirovat zcela neobvyklými věcmi. Protože ve společnosti Mazda děláme věci jinak. Naše snaha najít lepší řešení, abychom se vypořádali s technickými problémy, přirozeně inovuje mnohé konstrukce zcela překvapivým způsobem. Podívejte se, jak nás tradice inspirovala při vývoji posunovacích dveří pro snadný přístup do vozu.

Kenichirou Saruwatari Kenichirou Saruwatari

Kenichirou Saruwatari

Programový manažer – MAZDA Japan

„Vždy se na věc díváme z pohledu, který by ostatní nenapadl. Myslím, že právě tohle je společné pro naše designéry a konstruktéry.“

Hlavní úspěchy:

Vedoucí vývoje zážehových a vznětových motorů s přímým vstřikováním

Manažer testovací skupiny hnacího ústrojí ve společnosti Mazda North America

Mazda „i-stop“ vedoucí vývoje

Programový manažer pro 2. generaci Mazdy3

Dotek Mazdy Dotek Mazdy
Shigeo Mizuno Shigeo Mizuno

Shigeo Mizuno

Programový manažer – MAZDA Japan

„Vášeň pro sportovní vozy sahá v naší společnosti od konstruktérů po nejvyšší vedení.“

Hlavní úspěchy:

Vývoj motoru a převodovky pro model 323, 323F a MX-5

Manažer projektu motoru pro MZR 1.3 a 1.5

Programový manažer pro 2. generaci Mazdy2

Ideální hmotnost

Ideální hmotnost

Ideální hmotnost

Mazda2 je prototypem našeho „boje o každý gram“: Zaměřili jsme se jednotlivě na každou část a zpochybnili konvence, abychom ji udělali lehčí. U šroubku to může dělat jen několik gramů. Ale vynásobte si několik gramů mnoha tisíci součástkami! Podívejte se, jak jsme zvážili každý díl Mazdy2, aby byla při řízení dravější a zábavnější.

Ideální hmotnost

„Čím je auto lehčí, tím zábavnější je ho řídit.“ Shigeo Mizuno

Daisuke Umetsu Daisuke Umetsu

Daisuke Umetsu

Konstruktér pro vývoj výkonu – MAZDA Japan

„Tvoříme auta, která jsou víc než jen dopravní prostředek.“

Hlavní úspěchy:

Analýza rozvoje lidských zdrojů pro vývoj „dovedností“

Koncepce nové platformy FF (hlavně řídicí polohy)

Vývoj „Touitsukan“ (od Mazdy5 u všech nových vozů)

Inspirováno cyklisty

Inspirováno cyklisty

„Aby se rychle rozjel, cyklista si vždy připraví pedál do ideální polohy. Písty v našich motorech udělají to samé.“ Kenichirou Saruwatari

Inspirováno cyklisty

Když jsme vyvíjeli technologii našeho systému i-stop, cítili jsme, že musí být co nejrychlejší a nejplynulejší, aby nekazil jízdní zážitek. Abychom toho dosáhli, inspirovali jsme se cyklisty. Toto je příběh o motorech, které se poučily od jízdních kol.

Výlet s rybičkami

Výlet s rybičkami

„Když máte z řízení prostě dobrý pocit, bezpečně poznáte, že sedíte v Mazdě.“ Daisuke Umetsu

Výlet s rybičkami

Základem jsou prosté věci: otočení klíčem, otočení kola na vozovce nebo to, jak vůz projíždí zatáčkami. Ale jemné nastavení všech těchto vjemů je mimořádně náročné. Podívejte se, jak každá Mazda ctí pohodlí cestujících a dává plnou kontrolu do rukou řidiče.

Výlet s rybičkami Výlet s rybičkami
Takao Kijima Takao Kijima

Takao Kijima

Bývalý programový manažer pro MX-5 – MAZDA Japan

„Základem je pro nás vždy zážitek z jízdy; radost z vozu, který vás dokonale poslouchá.“

Hlavní úspěchy:

Vývoj ovládání a stability Mazdy 787B

Programový manažer pro 3. generaci RX-7

Programový manažer pro 3. generaci MX-5

Kůň a jezdec

Kůň a jezdec

Kůň a jezdec

Jinba Ittai znamená v japonštině „kůň a jezdec jako jeden“. Přesně tuto součinnost zabudováváme do každé Mazdy MX-5. Umístění ovládacích prvků, hmotnost řízení, rovnováha podvozku – věnujeme nesmírné množství času ošetřování těchto součástí, abychom vytvořili dokonalý jízdní zážitek.