BEZPEČNOSTNÍ PRVKY i-ACTIVSENSE

Stará se o vaše bezpečí, abyste si mohli plně vychutnat jízdu

 

Naše inteligentní bezpečnostní technologie i-ACTIVSENSE jsou navrženy tak, abyste měli v nadcházející jízdu naprostou důvěru. Technologie pomáhají řidičům rozpoznávat potenciální rizika, do maximální možné míry se vyhýbat kolizím a snižovat závažnost nehod, pokud jsou nevyhnutelné. Jde tedy o další způsob, kdy Mazda vytváří spojení mezi řidičem a vozem prostřednictvím filosofie Jinba ittai.

SYSTÉM SCBS PRO PREVENCI ČELNÍHO NÁRAZU S FUNKCÍ ROZPOZNÁVÁNÍ DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ*

Systém SCBS vás zbaví stresu z jízdy po městě. Zabudované senzory průběžně sledují vzdálenost a rychlost, kterou se vůz blíží k překážce před sebou, a mohou tak připravit brzdy na případné nouzové zastavení. Systém SCBS disponuje funkcí rozpoznávání chodců, rozšířeným rozsahem kamerové detekce, zdokonaleným rozsahem používaných rychlostí a vyšší maximálním rychlostí, při níž se podporuje zamezení kolizi. Systém SCBS navíc umí rozpoznávat dopravní značení, takže automaticky detekuje maximální povolenou rychlost, zákazy vjezdu a konec platnosti značení. Dojde-li k překročení povolené rychlosti, barevný Head Up displej i navigace** to řidiči oznámí vizuálním a akustickým upozorněním.

 

* nedodává se ke všem modelům

** doplňková výbava

ADAPTIVNÍ LED SVĚTLOMETY S DÁLNIČNÍM REŽIMEM

Adaptivní LED světlomety (ALH) byly vyvinuty pro dokonalou viditelnost při řízení v noci. Světlomety ALH se starají o radostnou, bezpečnou a bezstarostnou jízdu nejen pro vás, ale i pro ostatní účastníky provozu, a to zejména díky třem unikátním funkcím: neoslňující dálková světla detekují polohu vozidla jedoucího před vámi nebo proti vám a příslušné sekce LED diod vypnou. Potkávací světla s širokým záběrem se starají o to, že LED diody osvětlí obě strany vozovky v širším záběru, abyste dobře viděli křižovatky a odbočky. Dálniční režim zvyšuje viditelnost v dálce zvýšením optické osy čelních světel při jízdě dálniční rychlostí.

UPOZORNĚNÍ NA ÚNAVU A NEPOZORNOST ŘIDIČE DAA

Upozornění na únavu a nepozornost řidiče (DAA) slouží k rozpoznání veškerých změn v řízení, které způsobuje únava. Systém neustále monitoruje vaše chování při řízení, a pokud na vás padne únava, objeví se vám přímo před očima ikonka s upozorněním a prostřednictvím pravidelných vizuálních a akustických signálů vám bude dávat najevo, abyste si udělali pauzu.. Systém slouží ke snížení četnosti nehod způsobovaných nepozorností a únavou, a s „učením“ vašich zvyků začíná při rychlostech nad 65 km/hkdy sleduje úhel natočení volantu a rychlost vozidla, a to celé kombinuje s informacemi z přední kamery. 

SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED NEÚMYSLNÝM OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU LAS

Při rychlostech nad 60 km/h používá systém asistence pro udržení v jízdním pruhu (LAS) přední kameru, která sleduje čáry a pomáhá tak s řízením vozu ovládáním točivého momentu, vibracemi ve volantu a akustickými signály.


Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (LDWS) detekuje dopravní čáry a varuje vás před neúmyslnými výkyvy. Je-li navíc změna pruhu doprovázena zapnutím směrovky nebo zrychlením, systém tento manévr rozpozná jako úmyslný a akustický signál se nespustí.

POKROČILÝ SYSTÉM SLEDOVÁNÍ SLEPÝCH ÚHLŮ S UPOZORNĚNÍM NA POHYB ZA VOZEM

Pokročilý systém sledování slepých úhlů s upozorněním na pohyb za vozem (ABSM s RCTA) využívá radarový senzor pracující na principu milimetrových vln, který sleduje slepé úhly po stranách a v zadní části vozu, a díky tomu vám při změně pruhu dává přehled o blížících se vozidlech Systém funguje při rychlostech nad 30 km/h. Pokud systém zjistí, že se zezadu blíží vozidlo a vy v té době zapnete směrovku, v příslušném zrcátku začne blikat kontrolka a uslyšíte akustický signál. Systém navíc využívá ten samý senzor i pro funkci RCTA, která sleduje okolí vozu při couvání a upozorní vás na vozidlo blížící se z boku.

ASISTENT PRO ROZJEZD DO KOPCE HLA

Asistent pro rozjezd do kopce (HLA) se aktivuje automaticky při zastavení v kopci a stará se o plynulý a bezpečný rozjezd bez vynakládání většího úsilí. Při rozjezdu v kopci se uplatňuje automatická brzda, která zabrání couvání při přesunu nohy z brzdy na plyn. Na mírných svazích dochází v zájmu zajištění hladkého rozjezdu k automatickému uvolnění brzdy hned při sešlápnutí plynu.

ADAPTIVNÍ TEMPOMAT MAZDA MRCC

Adaptivní tempomat Mazda (MRCC) umožňuje nastavit rychlost vozu a udržovat ji bez použití plynového pedálu. Systém disponuje radarovým senzorem pracujícím na principu milimetrových vln, který je umístěn v přední mřížce vozu a slouží ke sledování a vyhodnocování relativní rychlosti a vzdálenosti vozu před vámi a vhodnou úpravou rychlosti pak udržuje bezpečný odstup. Tempomat MRCC tedy usnadňuje zvládání delších cest a pomáhá vám soustředit se pouze na zábavu.

Zobrazené modely nemusejí odpovídat specifikaci prodejce v dané zemi. Barvy a některé prvky exteriéru, případně interiéru, se na obrazovce mohou lišit od skutečného modelu.