Časté dotazy Mazda

Časté dotazy Mazda

Časté dotazy

 

Prohlédněte si časté dotazy k produktům a službám Mazda a získejte tak odpovědi, kontaktní údaje či odkazy s tématy, které vás zajímají. Odpověď na konkrétní otázku z níže uvedeného seznamu získáte kliknutím na symbol "plus", který najdete níže na pravé straně:

O vašem vozu Mazda

Potřebuji uživatelskou příručku Mazda. Kde ji mohu získat?

Stačí si na našich stránkách vybrat sekci Servis a příslušenství z hlavní nabídky, kliknout na kartu

Informace o produktech a manuály, kde si vyberete příslušný model a na záložce Manuály si příručku stáhnete. Na našich webových stránkách najdete uživatelské příručky současné generace všech vozů Mazda. Nabízíme také několik šikovných výukových videí s užitečnými a důležitými informacemi o vozech Mazda.


Máte-li zájem o tištěnou verzi uživatelské příručky, vyžádejte si ji u svého prodejce.

Jak si mohu přizpůsobit svoji Mazdu pomocí příslušenství?

Nabízíme celou řadu špičkového příslušenství, se kterým si můžete vůz upravit dle svých přání. Stačí si na stránce příslušenství vybrat vůz, kde najdete také jednotlivé kategorie příslušenství. Jakmile budete s výběrem hotovi, tlačítkem tisk si vytvořte kopii a ohledně dalšího nákupu a montáže kontaktujte svého místního prodejce.

Najdu nějaká videa s návody a výukovými materiály Mazda?

Vytvořili jsme videa a výukové materiály s celou řadou prvků a technologiemi, kterými váš vůz Mazda disponuje. Najdete v nich zajímavé a podrobné informace, na které si můžete podívat zde. K nalezení požadovaného videa stačí vybrat příslušný model a použít filtry nebo pole „hledat“.

Co je My Mazda?

My Mazda představuje nejpraktičtější způsob, jak sledovat všechny důležité dokumenty a informace o vozidle Mazda online. Na jednom místě najdete vše od servisní historie až po záruky. Kromě toho jsou všechny informace synchronizovány s aplikací My Mazda, takže k nim máte přístup kdekoliv ze svého mobilního telefonu. Při nákupu vozu Mazda vám prodejce zřídí účet a vy následně obdržíte aktivační e-mail, kterým si můžete účet aktivovat. Aplikace My Mazda je v současné době dostupná jen pro soukromé majitele vozů Mazda.

Jak si mohu stáhnout aplikaci My Mazda?

Chcete-li rozhraní My Mazda používat na svém mobilním zařízení, stáhněte si aplikaci pro systém Android zde nebo pro iOS zde.

Jaký druh informací najdu na této webové stránce?

Na oficiálních webových stránkách společnosti Mazda Česká republika najdete informace o společnosti Mazda, o vozech Mazda, o dílech a příslušenství Mazda, podrobné technické parametry vozů, informace o designu a používaných technologických postupech a finančních akcích či nabídkách. Na webových stránkách lze hledat buď pomocí hlavního menu v horní části domovské stránky a nebo v sekci Mapa stránek.

Jak mohu kontaktovat společnost Mazda?

Chcete-li kontaktovat společnost Mazda Česká republika, použijte uvedený formulář Kontaktujte nás a nebo využije naši infolinku +420 800 900 994.

Koupě

Jak najdu nejbližšího autorizovaného dealera či servis Mazda?

Prodejny a autorizované dealery Mazda máme po celé zemi. Nejbližší prodejnu či servis lze najít pomocí stránky Vyhledat prodejce. Stačí zadat PSČ nebo název města anebo název dealera a zobrazí se vám v uvedené lokalitě seznam nejbližších autorizovaných dealerů seřazený od nejbližšího dealera. 

Jak mohu získat brožuru Mazda?

Brožuru o vozidle Mazda i ceník každého modelu si můžete převzít u každého autorizovaného prodejce Mazda. Brožuru, o který máte zájem si taktéž můžete stáhnout v digitální podobě zde

Samozřejmě, že všechny aktuální brožury a ceníky pro modely Mazda najdete v jednotlivých záložkách modelů. 

Jak si mohu zarezervovat zkušební jízdu?

Zkušební jízdu vozů Mazda si můžete snadno zarezervovat pomocí online formuláře. Stačí navštívit stránku zkušební jízdy, vybrat požadovaný model, autorizovaného prodejce ve vašem okolí a zanechat nám vaše kontaktní údaje. Následovně vám zašleme e-mailové potvrzení a vybraný prodejce se s vámi spojí, abyste se dohodli na termínu zkušební jízdy, který vám bude maximálně vyhovovat.

Kde najdu informace o financování nebo uzavření leasingové smlouvy k novému vozu Mazda?

Aktuální možnosti financování, nabídky a leasingové možnosti značkového financování Mazda Finance jsou uvedeny zde. Chcete-li se dozvědět bližší informace, obraťte se na svého prodejce Mazda.

Kde najdu podrobné informace o vybavě, technických parametrech a cenách vozů Mazda?

Podrobné informace o modelech, příslušných technických parametrech, vybavení, třídy, ceny a fotografie interiéru a exteriéru najdete na této webové stránce. V horní nabídce vyberte sekci Modely, kde si vyberte vůz o který máte zájem. Svůj vůz Mazda si navíc můžete sestavit dle vlastních přání pomocí našeho konfigurátoru, který najdete zde. Pro bližší informace můžete také navštívit vašeho místního dealera Mazda.

Kolik stojí vozy Mazda?

Společnost Mazda má celou řadu modelů a u všech lze navolit parametry přesně dle vašich potřeb. Znamená to tedy, že ceny vámi vybraných vozů Mazda se mohou lišit. V takovém případě získáte nejlepší představu o ceně vysněného vozu Mazda prostřednictvím konfigurátoru vozu. Přesný odhad ceny vybraného vozu Mazda vám poskytne váš místní dealer Mazda.

Jsou ceny vozů Mazda stejné u všech autorizovaných prodejců?

Všichni naši autorizovaní prodejci Mazda mají nezávislé vlastníky i provoz. To znamená, že ceny se mohou u jednotlivých prodejců lišit. Chcete-li znát cenu daného vozidla, obraťte se na svého místního autorizovaného dealera, kterého si můžete vyhledat zde.

Majitelé automobilu Mazda

Jak často mám dávat svůj vůz Mazda do servisu?

Každý náš model by se měl servisovat po 20.000 ujetých kilometrech nebo po 1 roce užívání, a to v závislosti na tom, která ze skutečností nastane dříve.

Kde si mohu nechat servisovat svůj vůz Mazda?

Doporučujeme vám svěřit vůz do autorizovaného servisu Mazda, protože tamní personál disponuje příslušnou průpravou, používá nástroje Mazda a má zkušenosti s péčí o celou řadu vozů Mazda. Rozhodnete-li se dát svůj vůz do servisu mimo naši síť, je důležité zajistit, aby všechny použité díly byly buď originálními díly Mazda, nebo díly odpovídající kvality, které splňují požadavky záruky. Na servisní práce si nechte vystavit podrobnou fakturu, ve které budou uvedeny použité díly a oleje. Tyto údaje by po vás mohly být při uplatňování záruky vyžadovány. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Jaké jsou výhody používání originálních dílů Mazda?

Originální díly Mazda jsou konstruovány, vyráběny a zkoušeny na celé řadě vozů Mazda. Originální díly Mazda osazují naši speciální vyškolení technici Mazda a naše kvalita je zárukou spolehlivosti a výkonu. Všechny originální díly Mazda se vyznačují konkurenceschopnými cenami a splňují požadavky standardů společnosti Mazda na špičkovou kvalitu. Klid v duši vám navíc dodá dvouletá záruka, se kterou se dodávají. Chcete-li se o originálních dílech Mazda dozvědět více, klikněte zde. 

Kolik bude stát servis vozu Mazda?

Ceny za servis vašeho vozu Mazda se mohou lišit, protože prodejci a servisní centra Mazda jsou nezávislé společnosti a za práci si účtují ceny dle svého vlastního uvážení. Doporučujeme se vám poradit s vaším místním dealerem, který vám odhad nákladů velmi rád poskytne. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Proč mám dávat svůj vůz do autorizovaného servisu Mazda?

Zavázali jsme se udržovat bezpečnost a spolehlivost vašeho vozu Mazda, abyste si nemuseli dělat žádné starosti. V požadavcích franšízy stojí, že všichni technici zaměstnávaní dealery Mazda musejí projít školením v oblasti produktů v našem speciálním školicím středisku. Skloubí-li se tato průprava s potřebnými speciálními nástroji a pravidelnou dávkou nových informací k produktům, získáte jistotu, že servis i opravy vašeho vozu Mazda budou probíhat podle těch nejvyšších standardů.

Musejí zákazníci dávat svoje vozy do autorizovaného servisu Mazda?

Majitelé nemusejí svěřovat své vozy Mazda do autorizovaného servisu Mazda, ale doporučuje se to. Zejména pak z důvodu, že všichni technici zaměstnaní u autorizovaných dealerů Mazda prošli průpravou v oblasti produktů Mazda v našem speciálním školicím středisku. Skloubí-li se tato průprava s potřebnými speciálními nástroji a pravidelnou dávkou nových informací o nabízených produktech, získáváte jistotu, že servis i opravy vašeho vozu Mazda budou probíhat podle těch nejvyšších standardů.

Zmeškal jsem servisní prohlídku. Co teď?

Zmeškané servisní prohlídky určitě prodiskutujte se svým místním dealerem Mazda. Tato skutečnost by mohla mít vliv na záruku vozu. Je důležité, aby se servisní plán co nejdříve vrátil do výrobcem předepsaných intervalů. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Co je to Elektronická servisní knížka?

Elektronická servisní knížka společnosti Mazda představuje inovativní způsob digitálního zaznamenávání servisních úkonů. Nahrazuje tak tradiční knížku, do které majitelé vozu dostávají po servisní prohlídce razítka. Data servisní historie všech vozů Mazda budou digitálně uložena do centrální databáze Mazda. Po každé servisní prohlídce obdržíte aktuální výtisk s potvrzením o servisu a vykonaných pracích.

U kterých vozů Mazda je k dispozici Elektronická servisní knížka?

Elektronická servisní knížka se standardně dodává ke všem vozům zaregistrovaným po 1. červenci 2006. 

Jak mohu svůj vůz Mazda registrovat do systéme Elektronické servisní knížky?

Pokud byl váš vůz vyroben po 31. prosinci 1997 a zaregistrován před 1. červencem 2006, je možné si pro zaznamenávání budoucí servisní historie svého vozu zvolit systém Elektronické servisní knížky. Stačí požádat vašeho prodejce Mazda nebo autorizovaný servis, aby váš vůz při další servisní prohlídce zavedl do systému.

Jaký je správný typ oleje pro můj vůz Mazda?

Správný typ oleje závisí na modelu a stáří vašeho vozu Mazda. Bližší informace se dozvíte v uživatelské příručce nebo u místního prodejce či v autorizovaném servisu Mazda. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde. 

Může mi dealer Mazda zkontrolovat stav oleje a případně jej doplnit?

S kontrolou a doplněním oleje vám velmi rád pomůže váš místní dealer nebo autorizovaný servis Mazda. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Kdy je nutné vyměnit rozvodový řemen?

Výměna rozvodového řemenu závisí na modelu a stáří vašeho vozu Mazda. Bližší informace se dozvíte v uživatelské příručce nebo u prodejce či v autorizovaném servisu Mazda. Chcete-li vyhledat místního prodejce dealera Mazda, klikněte zde.

Jak často je vhodné provádět servis klimatizace?

Frekvence servisních prohlídek klimatizace vašeho vozu Mazda závisí na příslušném modelu a stáří vozu. Bližší informace se dozvíte v uživatelské příručce nebo u místního dealera Mazda. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Má společnost Mazda nějaký plán na likvidaci baterií?

Zakoupíte-li si novou baterii u místního dealera Mazda a necháte-li si baterii zároveň vyměnit, zdarma pro vás náš autorizovaný servis zajistí likvidaci té staré. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Uskutečnil/a jsem přechod na personalizovanou registrační značku. Jaký je postup při ohlašování této skutečnosti u společnosti Mazda?

Pokud se rozhodnete pro personalizovanou registrační značku, dejte nám o tom vědět písemnou formou, ke které přiložte kopii osvědčení o registraci vozidla. Tím se zajistí, že budeme mít o vašem vozu správné informace. Informovat společnost Mazda o případných změnách je velmi důležité a to především kvůli budoucím upozorněním se servisními připomínkami nebo informacemi o bezpečnostních kontrolách. V případě dalších otázek se na nás můžete obrátit také pomocí formuláře Kontaktujte nás.

Něco se v mém vozu Mazda porouchalo. Vztahuje se na to záruka?

To bude záležet na příčině poruchy. Bližší informace vám poskytne váš dealer či autorizovaný servis Mazda, který zároveň provede prohlídku vozu. Chcete-li vyhledat místního dalera Mazda, klikněte zde. 

Je záruka přenositelná z majitele na majitele?

Standardní záruka se vztahuje na daný vůz a jako taková je přenositelná z majitele na majitele. Při převodu na jiného majitele je důležité vyplnit formulář „Změna majitele“, který je součástí Informační brožury - Záruka a servis, aby měla společnost Mazda správné informace o daném vozidle. 

Právě jsem si dovezl/a vůz Mazda ze zahraničí. Jak se vztahuje záruka na tento vůz v ČR?

Pokud jste vůz zakoupili v jedné ze zemích EU, potom je záruka platná i v České republice. Pokud jste vůz zakoupili mimo EU, potom se záruční krytí na vůz v České republice nevztahuje.

Co je svolávací akce?

Pokud výrobce pojme podezření, že se u vozu může vyskytovat problém bezpečnostního rázu, provede tak svolávací akci, při které se bude snažit vyhledat všechny dotčené vozy a nedostatky napravit. Majitelům ani provozovatelům franšíz s tím nevzniknou žádné náklady. Společnost Mazda může navíc příležitostně identifikovat oblasti pro další zkvalitnění užitné hodnoty svých vozů a následně v zájmu zvýšení spolehlivosti či funkčnosti provést drobné modifikace

Jak se dozvím, že se na můj vůz vztahuje svolávací akce?

Pokud jste svůj vůz Mazda zakoupili u autorizovaného dealera Mazda, budou vaše údaje předány společnosti Mazda Česká republika, která vám písemně sdělí, že se na váš vůz vztahuje svolávací akce. Pokud jste svůj vůz Mazda nezakoupili u autorizovaného dealera Mazda, měli byste uvědomit společnost Mazda Česká republika, že jste se stali jeho novými majiteli a to vyplněním formuláře „Oznámení o změně majitele“, který je součástí Informační brožury - Záruka a servis, nebo ve spolupráci s místním dealerem Mazda. Máte-li pochybnosti, zda se na váš vůz vztahuje svolávací akce, ověřte tuto skutečnost u svého lokálního dealera Mazda. Chcete-li vyhledat lokálního prodejce Mazda, klikněte zde.

Budu za svolání svého vozu platit?

Ne, nebudete muset za tuto činnost platit. Práce související se svoláním jsou poskytovány bezplatně.

Chci svůj vůz trvale zaregistrovat v zámoří a chtějí po mně dodat osvědčení o shodě. Kde jej získám?

Zavolejte do našeho Centra služeb zákazníkům na telefonní číslo +420 800 900 994. Naše Centrum služeb zákazníkům pro vás vše zařídí.

Jaké asistenční služby můžu při cestování po Evropě využívat?

Majitelé všech nových vozů Mazda můžou využívat naší asistenční službu Mazda Europe Service, a to po dobu 3 let od koupě nového vozidla bez ohledu na počet najetých kilometrů. Asistenční službu lze prodloužit až na 10 let a to provedením pravidelné servisní prohlídky u autorizovaného servisu Mazda a zapsáním servisní prohlídky do Elektronické servisní knížky. Chceme, abyste se cítili bezpečně a věděli, že v případě problémů máte pomoc na dosah ruky. Dojde-li u vás při cestování po Evropě k poruše, píchnete-li pneumatiku, ztratíte-li klíče nebo vám dokonce dojde palivo, evropská servisní služba Mazda Europe Service vám pomůže. Kontaktujte nás na telefonním čísle +420 283 002 831.

Plánuji se svým vozem cestu do zahraničí. Co potřebuji?

Každá země v rámci Evropy má jiná silniční pravidla, zákony a nařízení. Aktuální informace můžete před cestou zjistit například u dobře známé Automobilové federace. Většinu položek vyžadovaných pro cestu do zahraničí, mezi které patří například sady žárovek, výstražné trojúhelníky či lékárnička, lze zakoupit u místního dealera či autorizovaného servisu Mazda. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Chystám se svým vozem cestu do zahraničí, jak lze upravit světelný kužel světel?

To se liší v závislosti na modelu vozu. Bližší informace vám poskytne váš místní dealer Mazda. Chcete-li vyhledat místního prodejce Mazda, klikněte zde.

Mají záznam o Elektronické servisní knížce k dispozici i jiní dealeři Mazda mimo území ČR?

K servisní historii vašeho vozu mají přístup všichni prodejci vozů Mazda bez ohledu na to, kde se v Evropě aktuálně nacházejí. Jen tak je možné zajistit řádnou péči o váš vůz. Vyhnete se tak zbytečnému nebo opakovanému servisu, což vám šetří čas i peníze.

Nehody a oprava

Co mám dělat, pokud dojde k poruše?

Zaznamenáte-li někdy u svého vozu Mazda poruchu, obraťte se na náš evropský servis Mazda +420 283 002 831, případně na svého místního prodejce vozů Mazda.

Můj vůz nestartuje a mám pocit, že je baterie vybitá. Co mám dělat?

Pokud má váš vůz stále platnou záruku, můžete využít evropského servisu Mazda MAZDA EUROPE SERVICE a zavolat na číslo +420 283 002 831. Případně se můžete obrátit na svého místního dealera či autorizovaný servis Mazda. Velmi rádi vám pomohou. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Můj vůz Mazda byl odcizen. Jak mi může společnost Mazda pomoci?

V případě krádeže vozu se nejprve obraťte na policii a pak zavolejte na svou pojišťovnu. Potřebujete-li podrobné technické parametry svého vozu, pomoc s oceněním vozu kvůli pojištění nebo pokud zvažujete výměnu a rádi byste si o tom promluvili, neváhejte se obrátit na svého dealera.

Mohu si díly na svůj vůz objednat prostřednictvím společnosti Mazda Česká republika?

Ne, originální díly Mazda lze získat pouze od dealera či autorizovaného servisu Mazda. Chcete-li vyhledat místního dealera Mazda, klikněte zde.

Jak si mohu rozšířit asistenční servisní službu Mazda?

Chcete-li rozšířit svou asistenční servisní službu, obraťte se na svého místního dealera Mazda.

Lze si prodloužit záruku svého vozu a na co všechno se tato prodloužená záruka vztahuje?

Ke konci doby platnosti pojištění poskytnutý výrobcem lze zakoupit prodlouženou záruku. Informace o dostupných možnostech prodloužené záruky Mazda vám sdělí váš prodejce nebo jiný autorizovaný dealer Mazda. 

Technologie Mazda

Co je to technologie SKYACTIV?

Technologie SKYACTIV společnosti Mazda představuje revoluci, která povznesla výkon vozů a s nim i spojenou zábavu na novou úroveň a to díky přepsání všech stereotypů od motoru a převodovky až po samotnou platformu. Benzínové a naftové motory představují kombinaci výborné hospodárnosti a ryzího požitku z jízdy. Převodovkové systémy se starají o dokonalou kontrolu nad vozem a zároveň přispívají k lepší spotřebě. Jde o lehkou, ale odolnou platformu, která vozu umožňuje podávat lepší výkony a která vytváří pocit „Jinba Ittai“. Kompletní podrobnosti najdete zde.

Co je to MZD Connect?

MZD Connect je označení systému infozábavy ve vozech Mazda, který poskytuje řidiči snadný přístup k hudbě, sociálním sítím a textovým zprávám prostřednictvím kompatibility mobilního telefonu. Funkce MZD Connect se ovládá pomocí velkého 7palcového dotykového displeje a intuitivního rozhraní Multimedia Commander (rozhraní člověk-stroj). Kompletní podrobnosti najdete zde.

Co je i-ELOOP?

Za technologií i-ELOOP se skrývají systémy regenerace brzdné energie, která při brzdění převádějí kinetickou energii vozu na elektřinu. Elektřina se následně uchovává pro pozdější využití. Využívá se například k napájení čelních světel, klimatizaci, napájení audiosystému a dalšího elektrického vybavení. Motor tak kvůli výrobě elektřiny nemusí spalovat další palivo a tím se zlepšuje úspora paliva. Video o tom, jak to celé funguje, je ke zhlédnutí zde.

Co je i-ACTIVSENSE?

Mazda i-ACTIVSENSE je řada moderních bezpečnostních prvků vyvinutých za účelem zvýšení bezpečnosti jízdy díky usnadnění rozpoznávání potenciálních rizik a dále bezpečnostních prvků prevence nárazů, které mohou zamezit kolizím. Bezpečnostní prvky i-ACTIVSENSE využívají k rozpoznávání potenciálních rizik zařízení, jako jsou například mikrovlnné radary nebo kamery. Více informací najdete zde.

Co je design KODO?

Vozy Mazda staví na filozofii designu KODO „Duše v pohybu“. Design KODO ztvárňuje dynamickou krásu života, sílu a eleganci divoké zvěře ve chvíli, kdy se vrhá na svou kořist, a tím vytváří dojem pohybu i v době, kdy vůz stojí. Více se dozvíte zde.

Nenašli jste, co jste hledali?