BEZPEČNOSTNÍ PRVKY i-ACTIVSENSE

Stará se o vaše bezpečí, abyste si mohli plně vychutnat jízdu

 

Naše inteligentní bezpečnostní technologie i-ACTIVSENSE jsou navrženy tak, abyste měli v nadcházející jízdu naprostou důvěru. Technologie pomáhají řidičům rozpoznávat potenciální rizika, do maximální možné míry se vyhýbat kolizím a snižovat závažnost nehod, pokud jsou nevyhnutelné. Jde tedy o další způsob, kdy Mazda vytváří spojení mezi řidičem a vozem prostřednictvím filosofie Jinba ittai.

SYSTÉM SCBS PRO PREVENCI ČELNÍHO NÁRAZU S FUNKCÍ ROZPOZNÁVÁNÍ DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ*

Systém SCBS vás zbaví stresu z jízdy po městě. Zabudované senzory průběžně sledují vzdálenost a rychlost, kterou se vůz blíží k překážce před sebou, a mohou tak připravit brzdy na případné nouzové zastavení. Systém SCBS disponuje funkcí rozpoznávání chodců, rozšířeným rozsahem kamerové detekce, zdokonaleným rozsahem používaných rychlostí a vyšší maximálním rychlostí, při níž se podporuje zamezení kolizi. Systém SCBS navíc umí rozpoznávat dopravní značení, takže automaticky detekuje maximální povolenou rychlost, zákazy vjezdu a konec platnosti značení. Dojde-li k překročení povolené rychlosti, barevný Head Up displej i navigace** to řidiči oznámí vizuálním a akustickým upozorněním.

 

* nedodává se ke všem modelům

** doplňková výbava

ADAPTIVNÍ LED SVĚTLOMETY S DÁLNIČNÍM REŽIMEM

Adaptivní LED světlomety (ALH) byly vyvinuty pro dokonalou viditelnost při řízení v noci. Světlomety ALH se starají o radostnou, bezpečnou a bezstarostnou jízdu nejen pro vás, ale i pro ostatní účastníky provozu, a to zejména díky třem unikátním funkcím: neoslňující dálková světla detekují polohu vozidla jedoucího před vámi nebo proti vám a příslušné sekce LED diod vypnou. Potkávací světla s širokým záběrem se starají o to, že LED diody osvětlí obě strany vozovky v širším záběru, abyste dobře viděli křižovatky a odbočky. Dálniční režim zvyšuje viditelnost v dálce zvýšením optické osy čelních světel při jízdě dálniční rychlostí.

UPOZORNĚNÍ NA ÚNAVU A NEPOZORNOST ŘIDIČE DAA

Upozornění na únavu a nepozornost řidiče (DAA) slouží k rozpoznání veškerých změn v řízení, které způsobuje únava. Systém neustále monitoruje vaše chování při řízení, a pokud na vás padne únava, objeví se vám přímo před očima ikonka s upozorněním a prostřednictvím pravidelných vizuálních a akustických signálů vám bude dávat najevo, abyste si udělali pauzu.. Systém slouží ke snížení četnosti nehod způsobovaných nepozorností a únavou, a s „učením“ vašich zvyků začíná při rychlostech nad 65 km/hkdy sleduje úhel natočení volantu a rychlost vozidla, a to celé kombinuje s informacemi z přední kamery. 

SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED NEÚMYSLNÝM OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU LAS

Při rychlostech nad 60 km/h používá systém asistence pro udržení v jízdním pruhu (LAS) přední kameru, která sleduje čáry a pomáhá tak s řízením vozu ovládáním točivého momentu, vibracemi ve volantu a akustickými signály.


Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (LDWS) detekuje dopravní čáry a varuje vás před neúmyslnými výkyvy. Je-li navíc změna pruhu doprovázena zapnutím směrovky nebo zrychlením, systém tento manévr rozpozná jako úmyslný a akustický signál se nespustí.

POKROČILÝ SYSTÉM SLEDOVÁNÍ SLEPÝCH ÚHLŮ S UPOZORNĚNÍM NA POHYB ZA VOZEM

Pokročilý systém sledování slepých úhlů s upozorněním na pohyb za vozem (ABSM s RCTA) využívá radarový senzor pracující na principu milimetrových vln, který sleduje slepé úhly po stranách a v zadní části vozu, a díky tomu vám při změně pruhu dává přehled o blížících se vozidlech Systém funguje při rychlostech nad 30 km/h. Pokud systém zjistí, že se zezadu blíží vozidlo a vy v té době zapnete směrovku, v příslušném zrcátku začne blikat kontrolka a uslyšíte akustický signál. Systém navíc využívá ten samý senzor i pro funkci RCTA, která sleduje okolí vozu při couvání a upozorní vás na vozidlo blížící se z boku.

ASISTENT PRO ROZJEZD DO KOPCE HLA

Asistent pro rozjezd do kopce (HLA) se aktivuje automaticky při zastavení v kopci a stará se o plynulý a bezpečný rozjezd bez vynakládání většího úsilí. Při rozjezdu v kopci se uplatňuje automatická brzda, která zabrání couvání při přesunu nohy z brzdy na plyn. Na mírných svazích dochází v zájmu zajištění hladkého rozjezdu k automatickému uvolnění brzdy hned při sešlápnutí plynu.

ADAPTIVNÍ TEMPOMAT MAZDA MRCC

Adaptivní tempomat Mazda (MRCC) umožňuje nastavit rychlost vozu a udržovat ji bez použití plynového pedálu. Systém disponuje radarovým senzorem pracujícím na principu milimetrových vln, který je umístěn v přední mřížce vozu a slouží ke sledování a vyhodnocování relativní rychlosti a vzdálenosti vozu před vámi a vhodnou úpravou rychlosti pak udržuje bezpečný odstup. Tempomat MRCC tedy usnadňuje zvládání delších cest a pomáhá vám soustředit se pouze na zábavu.

DRIVE TOGETHER

Zažijte na vlastní kůži sílu „Jinba Ittai“. Prohlédněte si nabídku, najděte svého místního prodejce nebo si rezervujte zkušební jízdu už dnes.

Spojení vozu a řidiče

Drive Together

Spojení vozu a řidiče

Zjistit více

Design

Čistá radost z jízdy

Zjistit více
Sestavte si svou Mazdu

Konfigurátor

Sestavte si svou Mazdu

Zjistit více
Probuďte v sobě řidiče

Mazda MX-5 RF

Probuďte v sobě řidiče

Zjistit více