Mazda3

Mazda oznámila svoji dlouhodobou vizi technického vývoje pod heslem „Sustainable Zoom-Zoom 2030“

8. srpna 2017
1503 zobrazení
seats

Hirošima / Leverkusen, 8. srpna 2017. Mazda Motor Corporation dnes představila strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030“. Jedná se o dlouhodobou vizi technického vývoje. Společnost zároveň poodhalila plán uvést v roce 2019 na trh motor nové generace, nazvaný SKYACTIV-X. Bude to první komerčně využívaný motor na světě, který spaluje benzin, ale pracuje na vznětovém principu.1

 

  • SKYACTIV-X bude první komerčně využívaný benzinový motor na světě, který pracuje na vznětovém principu

 

Původní strategie „Sustainable Zoom-Zoom“, představená v roce 2007, usilovala o zachování tradiční radosti z jízdy ve spojení s vynikajícími ekologickými a bezpečnostními vlastnostmi. Ve světle rychlých změn celého automobilového průmyslu se nová vize zaměřuje na dlouhodobější perspektivu a určuje, jakými způsoby může Mazda využívat radost z jízdy coby základní složku přitažlivosti automobilu k řešení společenských i ekologických problémů.

Následuje přehled strategie „Sustainable Zoom-Zoom 2030“ a základní informace o motoru SKYACTIV-X.

 

1. Sustainable Zoom-Zoom 2030

Mazda věří, že jejím posláním je přispívat k uchování přívětivého životního prostředí a ke zvýšení kvality života jednotlivců i celé společnosti. Proto bude i nadále hledat nové způsoby, jak lidi inspirovat prostřednictvím všeho, co je na automobilech pozitivní.

 

Planeta Země

Prostřednictvím různých aktivit zaměřených na ochranu životního prostředí chceme vytvořit udržitelnou budoucnost, v níž lidé a automobily existují bok po boku na hojností a krásou obdařené planetě Zemi.

Přístup Mazdy

  • Rozšiřovat opatření směřující ke snížení emisí oxidu uhličitého v průběhu celého životního cyklu vozu od výroby až po recyklaci („well-to-wheel“)
  • Usilovat o snížení průměrných „well-to-wheel“ emisí oxidu uhličitého do roku 2030 o 50 procent oproti stavu z roku 2010 a o 90 procent do roku 2050
  • Upřednostňovat taková opatření na snižování spotřeby paliva i emisí škodlivin, která se projeví v reálném provozu
  • Pokračovat v dalším zdokonalování spalovacího motoru, který bude v nadcházejících letech stále pohánět většinu automobilů a může proto nejvíce přispět ke snížení emisí CO2, a zkombinovat výsledky takového zdokonalování s účinnými elektrifikačními technologiemi
  • Od roku 2019 uvádět elektromobily a další technologie elektrifikovaného pohonu zejména na takové trhy, které vykazují vysoký podíl elektřiny vyráběné z ekologicky šetrných zdrojů

 

Společnost

Chceme vytvořit svět, který lidem nabízí neomezenou mobilitu a zvyšuje tak kvalitu jejich života.

 

Přístup Mazdy

  • V souladu s filozofií Mazda Proactive Safety vyvíjet pokročilejší bezpečnostní systémy a směřovat tak k postupnému vymizení dopravních nehod
  • Dále rozvíjet základy bezpečnosti, jako je správné sezení ve voze, rozmístění pedálů nebo výhled z vozu, a standardizovat je napříč výrobním programem
  • Podporovat zavádění pokročilých bezpečnostních technologií i-ACTIVSENSE, které pomáhají řidičům rozpoznat a vyhodnotit případná rizika, do standardní výbavy na všech světových trzích
  • Začít od roku 2020 testovat technologie autonomní jízdy s cílem zařadit je od roku 2025 do sériové výbavy všech modelů
  • S využitím technologií konektivity vytvářet nové obchodní modely

 

Lidé

Chceme podporovat v lidech pocit pohody, který přichází s vědomím, že jejich aktivitami netrpí životní prostředí, a přispívat společnosti takovými automobily, které poskytují nefalšovanou radost z jízdy.

 

Přístup Mazdy

  • Rozvíjet faktor „jinba-ittai“, který revitalizuje člověka po psychické i fyzické stránce
  • V souladu s filozofií „vdechnout vozu život“ dále vyvíjet designový sloh KODO a povýšit automobilový design na takovou úroveň, aby pohled na něj zvyšoval emocionální kvalitu života

 

2. Motor nové generace SKYACTIV-X

 

Technické inovace

  • SKYACTIV-X je první komerčně využívaný benzinový motor pracující na vznětovém principu. Směs paliva a vzduchu se v něm spontánně vznítí v důsledku stlačení pístem
  • Proprietární technologie spalování pojmenovaná Spark Controlled Compression Ignition řeší dva problémy, které dosud bránily rozšíření vznětových benzinových motorů: maximalizuje oblast, v níž je možné vznětového principu využívat, a umožňuje plynulé přechody mezi zapalováním směsi stlačením a svíčkou.

 

Vlastnosti

  • Tento nový spalovací motor vlastní konstrukce spojuje přednosti zážehových a vznětových agregátů. Díky tomu dosahuje vynikajících výkonnostních i ekologických charakteristik.
  • Vznětový princip v kombinaci s přeplňováním kompresorem uděluje motoru bezprecedentně pohotovou odezvu a ve srovnání s dosavadním zážehovým motorem SKYACTIV-G zvyšuje točivý moment o 10 až 30 procent.2
  • Vznětový princip umožňuje využívat extrémně chudou směs3, což vede ke snížení spotřeby paliva o 20 až 30 procent oproti dnešnímu motoru SKYACTIV-G a o 35 až 45 procent oproti zážehovým motorům Mazda z roku 2008. Z hlediska hospodárnosti se SKYACTIV-X vyrovná nejnovějšímu vznětovému motoru SKYACTIV-D nebo jej dokonce předčí.
  • Díky vysoké účinnosti v širokém rozsahu otáček a zátěže ponechává motor větší prostor k volbě optimálních převodových stupňů.

 

1 K srpnu 2017. Dle vlastního šetření.
2 Motor je stále ve vývoji. Hodnoty se mohou ještě změnit.
3 Situace, kdy je poměr paliva a vzduchu snížený na takovou úroveň, při které by směs v zážehovém motoru nebylo možné zapálit

Nejčtenější články

TEST Svět Motorů 18/2016 - Ford Mondeo vs. Mazda6 vs. Volkswagen Passat

4. května 2015 | 20233 zobrazení

Talent vs. nová krev "Konkurence ve střední třídě...

Mazda6 je Autem roku 2014 v České republice

21. ledna 2014 | 20181 zobrazení

V pondělí 20. ledna 2014 se uskutečnilo v TOP Hote...

Mazda3 kráčí od úspěchu k úspěchu

28. března 2014 | 15548 zobrazení

- Kompaktní model značky Mazda obdržel ocenění Red...

TEST Mazda3 - Auto7

19. ledna 2015 | 11237 zobrazení

Chvála rebelům - TEST Mazda3 2.0 Skyactiv-G/165 k...