Mazda3

Mazda představuje technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

26. července 2016
8843 zobrazení
seats
  • Systém G-Vectoring Control je první z nové řady integrovaných jízdních technologií
  • Inovativní softwarová funkce zdokonaluje jízdní vlastnosti vozu
  • Technologie má světovou premiéru v modelu Mazda3 modelového roku 2017

Společnost Mazda Motor Corporation představila SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, novou řadu technologií zaměřených na aktivní zdokonalování jízdních vlastností. Prvním systémem z této řady je technologie G-Vectoring Control (GVC). Světovou premiéru má v modelu Mazda3 modelového roku 2017, který se od dnešního dne prodává v Japonsku.

Koncepce SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS je dalším výsledkem konstruktérské filozofie Mazdy, která klade na první místo člověka a jeho potřeby. Cílem systému GVC i budoucích technologií SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS je další prohloubení Jinba-Ittai – řidičského zážitku, o nějž Mazda usiluje ve všech svých modelech. Jinými slovy, Mazda chce řidičům zprostředkovat intenzivní pocit přímého propojení s vozem. Technologie SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS směřují k tomuto cíli cestou integrovaného řízení motoru, převodovky a podvozku.

G-Vectoring Control využívá inovativního přístupu, kdy prostřednictvím motoru zlepšuje chování podvozku a tím i ovladatelnost a komfort. Je to první systém na světě,* který reguluje točivý moment motoru v závislosti na tom, jak řidič otáčí volantem. Výsledkem lepší kontroly příčných i podélných akceleračních sil je optimalizované vertikální zatížení každého kola, což se z pohledu řidiče projeví lepší trakcí, vyšší jistotou ovládání a intenzivnějším požitkem z jízdy. Reakce vozu precizněji korespondují se záměry řidiče. Systém také snižuje nutnost třeba i podvědomých korekcí směru a tím i únavu řidiče. A protože pohyby vozu ve fázích změny rychlosti nebo směru jízdy jsou plynulejší, vnímá posádka jízdu jako komfortnější.

Technologie GVC je přínosná pro začínající i zkušené řidiče v širokém spektru provozních režimů od popojíždění městem přes jízdu po dálnici a úseky s mnoha zatáčkami až po prudké manévry v kritických situacích. Nejúčinnější je na hrubém (nezpevněné silnice) nebo kluzkém (déšť, sníh) povrchu, kdy dokáže zlepšit jízdní chování vozu opravdu výrazně. Systém GVC je zároveň velmi všestranný. Lze ho nasadit ve všech modelech s podvozkem SKYACTIV-Chassis a motory SKYACTIV, které umožňují dostatečně přesnou regulaci točivého momentu. Jelikož se jedná o systém založený na softwaru, GVC prakticky nezvyšuje hmotnost vozu. V evropských modelech Mazdy se začne objevovat během letošního roku.

* Dle průzkumu Mazdy platí pro sériově vyráběné automobily k červnu 2016

Nejčtenější články

Mazda6 je Autem roku 2014 v České republice

21. ledna 2014 | 19880 zobrazení

V pondělí 20. ledna 2014 se uskutečnilo v TOP Hote...

TEST Svět Motorů 18/2016 - Ford Mondeo vs. Mazda6 vs. Volkswagen Passat

4. května 2015 | 18704 zobrazení

Talent vs. nová krev "Konkurence ve střední třídě...

Mazda3 kráčí od úspěchu k úspěchu

28. března 2014 | 15228 zobrazení

- Kompaktní model značky Mazda obdržel ocenění Red...

TEST Mazda3 - Auto7

19. ledna 2015 | 10711 zobrazení

Chvála rebelům - TEST Mazda3 2.0 Skyactiv-G/165 k...